Friday, September 01, 2006

De gør det snart alle sammen


Det første tiltag kom fra Tuborgs Frederik LaCure. Han inviterede til at lave en reklamefilm. Og der var i den forbindelse gode råd at hente i LaCures reklameskole. Det hele var pakket ind som en joke, og oven i købet en sjov en af slagsen. Men det var i virkeligheden meget mere end bare en joke. Man ville vide hvad du og jeg vil se, når vi ser reklamer.
Det var en genial reklamekampagne som jeg allerede har rost andet sted på denne blog, så ikke mere spalteplads til den i denne omgang.
Nu er det så Kort og Godt http://www.kortoggodt.info/ der er ude i et ærinde der også lugter smart. Kort og Godt inviterer, hvad de kalder fantaster, til at lave en reklamekampagne for en given virksomhed. Og man må oven i købet godt være skæv i hatten, skriver de.
Endelig er der nogen der spøger os hvordan vi synes en go reklamekampagne ser ud. Og når nu de spøger så pænt skal de næsten ha et svar.
Hvad nu hvis de havde spurgt: Hvordan skal EDC mæglernes næste reklamekampagne se ud? Skal Eddie C dø? Ja de kan jeg love dig han skal. Eller hvad med: Skal Jysk droppe den lille latterlige melodi der alligevel ikke er en kæft der kan bruge til noget? Ja det kan jeg også love dig at de skal. Men hvad så med Niels Olesen der igen, igen giver den som Mister Kohberg, skal han nakkeskydes for åben skærm? Ja det skal han sjovt nok, men indslaget skal først sendes når de mindste er lagt i seng. Det bliver grimt, det bliver blodigt og det bliver bestemt uegnet for mindre børn. Det bliver så godt, Kort og Godt.
Skipperen og jeg er naturligvis på pletten. Vi giver vores bud på hvordan morgendagens reklame skal se ud, og det glæder vi os til. Én ting er når Gallup endelig ringer og spøger hvad man synes om TV- programmet i går, og man bliver i stand til at bilde sig selv ind, at der endelig er nogen der hører ens uendelige syndflod af brok, men noget helt andet og meget bedre er det, når Kort og Godt siger at vi skal stoppe med at brokke os og bare komme i gang med at gøre det bedre end de andre. Såååådan skal det være - og sådan bliver det.
Vi glæder os, og vi ville ønske I gjorde det samme. Og vi er glade for at Kort og Godt tager den tendens op der hedder, at inddragelse af kunder er vejen frem. Fra Custormer-made til LaCour, tiden, tendensen og trenden råber i kor, at vi skal inddrage kunderne. Jo mere des to bedre.

No comments:

The translator.

Do you want to read my blog, but do not understand danish - this is your rescue ;)