Tuesday, June 06, 2006


666

Da jeg var 13 år gammel udkom Iron Maidens plade The Number of the Beast. Vi synes det var verdens sejeste plade, med verdens sejeste cover. Og vi synes det var super sejt, at djævlen havde sit eget nummer. 666 er oven i købet et nummer man kunne huske, selv om man ryger alt for meget bong. Det var sejt.
Og så var det kun djævlen der havde et nummer, det havde Vor Herre ikke engang. Hvis han havde haft et nummer, havde jeg sgu nok prøvet at ringe til det fra mine forældres drejeskivetelefon bare for at høre om jeg ikke også snart kunne regne med at få hår på pikken.
Så 666 er djævlens nummer, og kun hans. I dag er det så den 6. dag i den 6. måned i det herrens år 2006. man skal ikke være særligt kvik til talmagi før man kan se det for sig. En masse tosser vil begynde at råbe op om djævlens komme på netop denne dag. Jeg læste i Politikken, at en gruppe bekymrede gravide kvinder i England havde kontaktet fødeklinikker, for at få foretaget et kejsersnit den 5/6, fordi der endelig ikke måtte ske det ulykkelige, at de nedkom den 6/6 – 06.
Personligt er det jeg frygter mest, at det i virkeligheden er et tegn på noget helt andet, og meget mere skæbnesvangert, nemlig 06 – 06 – 06. (læs nul sex nul sex nul sex) en helt dag med verdensomspændende afholdenhed. Hele planeten i cølibat. Se det ville være det virkelige djævelskab.

No comments:

The translator.

Do you want to read my blog, but do not understand danish - this is your rescue ;)